Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak vybírat to správné auto a jak nenaletět podvodníkovi?

  Jak správně hledat? Na co se dívat? Jak si ušetřit výdaje na zbytečnou cestu za vrakem? A další otázky chceme zodpovědět v tomto blogu.

Nejprve hledání doma u počítače

 

Asi prvním důležitým momentem, který je nutno mít na zřeteli je stav trhu u nás. Také si ale bohužel musíme uvědomit jak přemýšlíme, protože bez změny to nepůjde.

 

Tak si to nejprve shrneme, jak se má situace a porovnáme např. S Německem...

 

Český trh má nabídku cca 70.000ks automobilů, 95% stočeno či jinak upraveno - tzn. 3,500ks by mohlo být ok, pokud abstrahujeme od všeho ostatního zlořádu.

Naproti tomu Německý trh má cca 2.000.000ks aut, 30% stočeno či jinak upraveno - tzn. 1.400.000ks je dobrých aut.

Takže asi o porovnání nabídky nebude, jediné, kde jsem za svou kariéru shledal problém je v hlavě českého človíčka. Ten si totiž myslí, že to nejlevnější je dobré - samozřejmě je podveden a tak zkusí štěstí v Německu, kde jinde než u Turka, tam jsou totiž opět nejlevnější auta - ejhle a opět je podveden. Takže opět, jako i v mém blogu, ze tvrdím jediné - problém je v hlavě lidí.

Pokud si uvědomíme jednu skutečnost a tou je to, že stáčení a jiné úpravy mají za úkol zlevnit auto, pak se vyhnu tomu jedně tehdy když kupuji až po odečtu příslušných procent.

Bohužel po odečtu 95% u nás již skoro nic není na výběr, pak ale opět vítězí nabídka německa, kde odečtu 30% a stále mám z čeho vybírat.

 

A jak tedy postupovat, aby mne nenapálili?

Nejdříve je důležité udělat si kalkulaci průměrné ceny vozidla, které mne zajímá.

Jak na to?

Jednoduše, například se podíváme na sauto.cz, kde si zadáme typ, model, kilometry a ročník – ročník ale dáme pouze na jeden rok (např. 2005-2005) čímž si vymezíme konktrétní stáří vozidla. Podobně můžeme omezit nájezdy, samozřejmě palivo a další parametry. Nakonec zjistíme,že našim paramterům vyhovuje např. 50 vozidel s cenou od 125.000kč co 325.000kč. Z tohoto již lze udělat průměr ceny daného vozidla.

 

Nyní tedy známe cenu vozidla, neboť ta bude pro další kroky potřebná.

Když chceme něco kupovat a nebo prodávat, pak bez znalostí cenotvorby toto nelze. Proto se také mnoho kupujících již nechalo napálit, neboť jediné co znají, je nejlevnější cena někde z „bazoše“ či jiných pochybných zdrojů.

 

Když známe cenu, pak víme, že když někdo nabízí tzv. „pod cenou“, pak je nějaký důvod, bezdůvodně toto nikdo neudělá.

Otázkou je, jestli na to přijdeme před nákupem vozu a nebo až po něm za provozu. Ale na toto se podívame také.

 

Nyní si ukážeme několik příkladů vozidel, kde již na první pohled je poznat nějaký problém.

 

První je "krásná" Alfa prodejce píše, že TOP stav a nebouráno – samozřejmě chceme od prodejce vidět co nejvíce fotek. Sledujeme spráry mezi díly, slicování světel. Také již vidíte že pravá strana (před spolujezdcem) nějak nesedí? Světlo napravo má větší mezeru než to nalevo?

Nyní pohled pod kapotu na tu samou Alfu.

 

Zde je patrná nová expanzní nádobka a horní uložení tlumičů je napravo jakoby lesklejší a čistější...

 

Podle těchto indicíí již lze podle fotografií rozeznat, že auto bylo bourané a na jakou část.

 

Jestli se i přesto chceme podívat naživo, pak ale víme na co se zaměřit a tudíž nás moc nepřekvapí...

Dalšího exepláře jsem zvolil oblíbenou „luxusní limuzínu“, jak jinak než v 1,9TDI – Škodu Superb. Opět dle prodejce TOP stav a bez nehody...

Také je patrný jiný odstín barvy laku na blatníku a dále dveřích – oddělil jsem čárou pro snadnou orientaci.

Zde dám několik fotek za sebou:

Zde je patrno na první pohled opět špatné spasování předku – slangově říkáme, že se auto směje naivním kupujícím...

 

Jako další pokračování je např. Zafoliování auta.

 

Auta bývají obalena fólíí z více důvodů.

 

Taxíky a firemní auta se pak rozbalí a mají krásný lak.

 

Jak ale z fotky poznám auto obalené fólií?

 

Musím se zaměřit na místo, kde se fólie nadává, například prahy dveří.

 

 

Přidávám opět fotku Alfy,která je dle prodejce bílá. Já ale tvrdím, že bílá není.

 

Opět vyznačeno na fotce.

A další foto, ta samá Alfa a její spasování světla.

 

Možné vysvětlení, proč má fólie?

 

Nevíme, ale je patrno, že nálepka „nebouráno“ je u nás nastejno, jako předpověď počasí na rok dopředu...

Nyní přejděme k nájezdům km.

 

Našel jsem pro porovnání dvě prakticky identická auta, Audi A4.

 

Jsou skoro stejně poškozena, stejný rok, jen u toho českého jsou jiné km, než u německého.

 

Jak se to může stát?

 

Spousta lidí má tendence si tento jev vyvětlit tvrdším podpatkem českého řidiče a dalšími důvody, nicméně si stále odmítá připustit, že to české je jednoduše stočené...

 

Tak zde nejprve to české s údajnými 116tis.km....

A následuje německé, ale kilometry jsou jiné...?!

Na stejné opotřebení identického vozidla je v německu potřeba 314 tis. Km a u nás jen 116 tis.km?

Mají němci 3x měkší podpatky?! To nekomentujeme ještě lesk volantu, kde český je mnohem více lesklý, česká sedačka mnohem více prosezelá...To vše jen z fotky...

Asi sami chápete, že vše je jinak...

 

Jako další exemplář přidávám dovezenou Alhambru, prý nebouranou a prý z německa.

 

Na několika detailech poznáme, že vše není, jak prodejce píše. Nejprve začneme samotným inzerátem.

Jiný kryt airbagu říká, že vozidlo bouráno bylo...

Proč by si němec dával italskou samolepku na auto? Není snad větších patriotů než němců. Opět je výhodou, když při výběru vozu alespon trochu známe mentalitu lidí.

 

 

Takže jsme si na několika fotografiích ukázali, co vše se dá objevit již doma u PC. Pozorným sledováním detailů si můžeme minimálně ušetřit cestu do bazaru a nebo i následné problémy po zakoupení takového vozu.

 

Za další kapitolu můžeme považovat moment, když podle inzerátu a fotografií auto bude vypadat solidně.

 

Co pak?

Dobré je kontaktovat prodejce s dotazem na historii vozu, také na průkaznost nájezdu km atd.

Pokud prodejce se bude ohánět certifikáty, jako např. Cebia, pak opět může být problém, neboť prodejce buď o autě nic neví a nebo nechce vědět a schovává toto za certifikace, které nemají žádnou vypovídající hodnotu. (Více info poskytuji v mém jiném blogu)

Pokud toto bude také vypadat solidně, pak je dobré prodejci oznámit, že chcete auto nechat diagnostikovat a budete měřit lak a samozřejmě chcete projíždku.

Pokud ani zde nebude problém, pak můžete vyrazit za prodejcem.

Doporučujeme ale ještě prohledat recenze na internetu, například shánět, jak reaguje v případě reklamací atd...

 

Jak na místě?

 

Je dobré přijet alespoň o půlhodiny dříve a sledovat automobil, jestli s ním prodávající něco nedělá. Tedy pokud toto lze nějak nepozorovaně...

 

Dalším krokem je již zmíněné diagnostikování a měření laku, spár a dalších záležitostí.

O tomto se také rozepisuji v mém dalším blogu.

 

Před nastartováním je dobré sáhnout na motor, svody výfuku a zjistit, jestli s vozidlem nebylo před námi jeto. Přeci chceme zjistit skutečný stav a ten začíná startem na studeno...Motor za studena pracuje v jiném režimu, než teplý motor.

 

Je dobré znát předem slabiny vozu, který obhlížím. Na ně se zaměřit.

V tomto ohledu neexistuje žádný univerzální návod, neboť každé auto má jiné „mouchy“ a na ně je třeba být náležitě připraven.

 

Je výhodné si zjistit místa ukrytí identifikátorů na vozidle, aby jste byli schopni potvrdit správnost identifikace vozu. Tato identifikace samozřejmě musí souhlasit s dokumenty k vozidlu.

Kontrolujte rozměry pneu na voze s ohledem na povolené v TP.

Doporučuji také projít okolo vozu a provést kontrolu dle kódů na sklech a světlech.

 

Do motoru nevlezete a tak je dobré mít auto tzv. „naposlouchané“ a nebo mechanika sebou.

Podívejte se na víčko od oleje, kdo má zkušenost pozná stav motoru i podle čuchu. Nesmí být na víčku tzv "šlem" světlý, to máme vodu v oleji, atd - zkrátka dobrý mechanik pozná hodně.

Také je výhodou, když je možnost vidět vozidlo zespodu a to ideálně před jízdou a pak po jízdě.

Opět se zaměřit na „mouchy“konkrétního modelu, na spoje a těsnění, tlumiče.

 

Je dobré také se dívat pod koberečky, jestli tam není voda a nebo boule. Oboje může znamenat velký problém. Pokud voda, pak do auta teče a je tudíž po velké havárii,pokud boule nebo hrbol kde nemá být, pak je svařené ze dvou aut a opět po velké ráně...

Při prohlídce interiéru dávejte dobrý pozor na opotřebení, aby souhlasilo po celém voze stejně s km.

 

Zaměřte se na rezervní kolo, respektive na prostor pod kufrem, kde je rezervní kolo. Pokud auto bylo bourané zezadu, pak právě zde najdeme sváry, kde normálně nejsou. Opět je dobrá znalost vozidla v stavu bez nehody aby bylo možno toto objektivně posoudit.

 

Je ale nutné si uvědomit, že neexistuje univerzální žádná příručka pro kupujícího.

 

Existuje nespočet modelů vozidel a jejich modifikací, kdy každé z nich je jinak opotřebeno, jinak používáno.

 

Také jak jsme uváděli na začátku, vše je nutno brát s ohledem na statistiku, kdy zrovna ten náš trh nevychází nejlépe.

Přesto pokud ale za každou cenu zde chceme nakoupit, pak si musíme uvědomit, že je šance dobrého nákupu velmi malá, ale existuje. (95% na 5%)

 

Je mnoho dalších způsobů jak identifikovat vozidlo, v jakém je stavu, kolik má najeto, atd. Ale jelikož se zabýváme touto problematikou a dovozy aut z Německa, pak nechceme z obchodních důvodů zveřejnovat všecky metody a návody, jak objevit vady na autě.

 

 

Pro každého máme řešení a to ještě před nákupem vozidla, přes nákup, dovoz, či asistenci, dále při provozování vozidla právní servis pro každou situaci při provozu a také i na situace po následném prodeji vozu.

 

Váš David Koukol.

 

PS: Omlouvám se všem "profíkům" a všem co znají vše, tento článek je určený primárně všem obyčejným lidem, kteří nejsou v oboru vzdělaní a chtějí si pořídit dobré auto, nebo již někdy je některý právě z profíků napálil...

 

Autor: David Koukol | pondělí 12.9.2016 21:59 | karma článku: 37,24 | přečteno: 5794x
  • Další články autora

David Koukol

Doživotní...? Náplň automatu atd?

Neustále na servisu zodpovídám dotazy týkající se takzvaně "doživotní" náplně, nejčastěji v automatické převodovce... jak to tedy je skutečně?

12.8.2022 v 15:10 | Karma: 0 | Přečteno: 76x | Diskuse| Ostatní

David Koukol

David Koukol - šmejd a nebo jen někdo úmyslně škodí?

Již jsem měl od Vás spoustu dotazů ohledně jedné z recenzí, ohledně pana Kamila Kouly. Píše jak jsem ho poškodil a zde tedy přináším materiály a každý může mít svůj názor...

14.4.2022 v 10:35 | Karma: 6,24 | Přečteno: 206x | Ostatní

David Koukol

Naftu nebo benzín?

Mnoho z vás mi píše, co si mám vlastně koupit? Nafta nebo benzín, když jezdím jen málo...Co je pro mne lepší?

23.7.2019 v 13:07 | Karma: 11,17 | Přečteno: 1499x | Diskuse| Ostatní

David Koukol

Nechci zaplatit, ale chci dobré auto...!?

Trend nejen poslední doby... a je to jen na každém z nás...Co s tím uděláme? Necháme to jak to je a nebo pokusíme něco změnit? Pokud změnit, pak toto má smysl, ale začít musíme každý u sebe...

23.3.2019 v 10:07 | Karma: 14,94 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Ostatní

David Koukol

STK a stáčení tachometrů?

Jaká je situace nyní? A vůbec je to k něčemu? Jistě jste si všimli, že mnoho pisálků se chytlo hozené rukavice ve smyslu toho, že by STK mělo učinit přítrž stáčení tachometrů, díky jejich zaznamenávání a posléze další kontrole.

18.10.2018 v 20:16 | Karma: 14,51 | Přečteno: 860x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 47
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2131x
Vždy mne bavila auta a svět okolo nich, bohužel čím hlouběji jsem poznával tento obor, tím více problémů jsem potkával. Nejen problémů ale i podvodů. Proto jsem se rozhodl podvody odhalovat, pojmenovávat je a také ale hledat řešení. Nechci si výsledky nechat jen pro sebe. Proto tu jsem.

 

Můžete moji práci sledovat zde: https://www.facebook.com/autoautacz/

a nebo zde: https://www.facebook.com/kladivonaautobazary/

Sledovat mne můžete také zde (můj osobní profil) https://www.facebook.com/david.koukol.3

Můj web s kontakty je zde: http://auto.proweb.cz/

Budu rád, když mi tam napíšete třeba nějaký námět, čím se zabývat, co zlepšit, atd.

Také sháním nadšence do týmu. Kdo by chtěl toto dělat, přihlaste se.

Seznam rubrik