Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč levné bývá nejdražší?

Opět tu máme zajímavé téma. Přoč se levné může pěkně prodražit? Říkáte si, mě se to netýká...? Dnes trochu delší blog o tom, že někdy se šetřit prostě nevyplácí. Na závěr i jeden skutečný příběh jednoho bohatého šetřílka...

 

Jak vyrobit levné auto?

Nejprve si řekneme, jak prodejci, dovozci ale i oficiální zastoupení značky „vyrobí“ to super levné auto, na které lákají zákazníky.

V mých dalších článcích podrobně tyto metody rozebírám a tak zde pouze shrnu možnosti těchto podvodníků a jejich praktiky.

Tito podvodníci totiž vědí, že kupujícího moc nezajímá skutečný stav vozu, ale zajímá ho skutečnost která je velice jednoduchá. Je to kombinace co nejnovějšího data výroby, co nejméně km a co nejnižší cena – ostatní kupující neřeší a víme, že papír snese vše, to samé monitor vašeho PC...

 

Proto tito podvodníci používají co nejvíce metod k dosažení těchto nejlepších kombinací.

Vyjmenujme si některé z nich.

  • nákup taxi a proměna na auto po důchodci
  • nákup dvou „totálek“ a přeměna na jedno „krásné“ a levné auto
  • stočení tachometru
  • omlazení vozu
  • neplacení DPH
  • výroba nového vozu z ojetiny
  • bourání pro peníze z plnění pojištovny
  • legalizace kradených vozů
  • manipulace s identifikátory vozu
  • a mnoho dalšího

 

Tyto metody jsou nejčastější a bohužel skoro ve všech případech podvodník používá jejich kombinaci aby byl zisk co nejvyšší a cena auta co nejnižší...

Toto zákazník vyžaduje a je logické, že pokud obchod má bavit obě strany, pak prodejce na oplátku vyžaduje co nejvyšší zisk.

 

 

A jak to vypadá, když si toto auto koupím?

Tato auta jsou většinou na první pohled v pěkném stavu, bývalé taxi má stržené fólie a tak má krásný nový lak.

Auto vytvořené za dvou je také na první pohled krásné.

Stočené auto se vždy stáčí aby tak nějak odpovídalo tomu jak vypadá, případně se vymění nějaký ten plast, co je hodně poškozený.

Samozřejmě to že auto má najeto 500.000km jako taxi po Německu a je stočeno + omlazeno ještě neznamená, že by se muselo hned „sypat“ nicméně je ale logické, že když toto auto stočíme na 120.000km a budeme ho srovnávat s autem, které má skutečný nájezd 120.000km, pak nějaký rozdíl již bude. Toto je ale vždy loterie.

 

Další efekt omlazení bude poznat na servisu, při objednávání dílů – tyto nebudou sedět a servis musí objednat dle VIN kódu a pak již pozná omlazení. Možná vám to ani neřekne, raději se bude tvářit jako že nic a jen potají čeká,kdy přijedete s další závadou – ví že brzy...

 

 

Týká se mě to i když si myslím, že ne...

Již mockrát jsem slyšel a viděl hlavně v diskuzích na netu, že mnoho lidí si myslí – mě se to netýká.

Tito „znalci“ se ohánějí svým mechanikem, nebo lustrací C.......í, či dalšími jinými prvky,které mají zajistit odhalení zlořádu.

Ukažme si jak se tito „znalci“ mýlí.

Mechanik se může mýlit, je to jen člověk, jako každý z nás. Samozřejmě může poznat a nemusí. Ne jednou jsem již řešil skutečnost, kdy mechanik byl s prodejcem domluven na provizi a na kupujícího hrál jen komedii o tom, jak vozidlo důkladně prohlíží.

Samozřejmě také může mechanik odhalit problém, to ano. Otázka je ale široká tak jako je celá problematika těchto podvodů.

I když mechanik bude polobůh a odhalí vše co je na autě odhalit možno, pak asi již ze stavu vozu nebude schopen vyčíst zda bylo zaplaceno řádně DPH.

Málokdo také na voze odhalí bourání za účelem proplacení plnění pojištovnou, když po „nehodě“ se na auto vrací původní díly vymontované před touto akcí...

Tolik asi k mechanikovi, samozřejmě je ale dobré si svého mechanika vzít k nákupu vozu to mohu jen doporučit, nicméně jen konstatuji, že i přes maximální snahu mechanika nemusí vozidlo být v pořádku – prodejce si asi nebude chtít nechat u vozu rozebrat motor na place...

Je ale dobré mít alespoň mechanika co autu rozumí, ne toho kdo to o sobě tvrdí. Když přijde k autu ani před nastartováním nezkontroluje víčko oleje co na něm je, při startu se nesleduje co jde nebo nejde z výfuku...to není mechanik... (Možná podle těchto základních dvou parametrů i absolutní neznalý automobilista pozná, že má či nemá sebou mechanika...doporučuji)

 

Dále zaříkávadlo číslo dvě po mechanikovi je lustrace, například u nás známá C...a.

 

Nejprve si musíme objasnit jak například podvod se stáčením při dovozu probíhá. Sice jsem o něm psal ale opakování neuškodí.

Takže od nákupu v Německu, kdy má vozidlo např. 500.000km se toto stočí třeba na 150.000km.

Toto stočení má ale svá pravidla aby bylo neprůstřelné třeba právě C....í. Musí totiž proběhnout někde mezi nákupem v Německu a dovozovou STK u nás.

Tato STK musí již mít vozidlo s novým stavem km.

V okamžiku zanesení těchto nových km do databáze začíná vozidlo žít nový život u nás.

Právě tento okamžik je důležitý i pro C....i.

Tato společnost totiž přebírá data z D....y, společnosti, která provozuje STK.

Zde vidíme co je prvním datem pro C....i při dovozu.

Tím pádem je zřejmé, že život auta do dovozové STK u nás je jednou velkou neznámou.

Proto je u nás tolik stočených aut a přitom o tom ani oficiálně nikdo nemusí vědět - pouze ten kdo stáčí.

Teď již vidím ty z vás, co si říkají – dovoz nebrat, když se tam tolik podvádí a je to nepostižitelné...

Myslíte si, že vozidlo nové zakoupené v česku je nestočitelné tak aby C....a nic nezjistila???

Opět jeden modelový příklad.

Firma X nakoupí do svého vozového parku Octavii, jak jinak než v TDI a kombi přeci, ale to je jedno. Česká firma a v Česku - důležité! Tato Oktávka v pracovním nasazení najíždí ročně 100.000km...tudíž první STK po 4 letech a má mít tedy 400.000km...ale nemá, proč? Firma má přeci šikovného správce vozového parku, který ví že nájezdem auto ztrácí cenu a tak vždy před „garančkou“ a STK nechá stočit, či sám stočí...vždyť na tom nic není...

 

Stále si myslíte že nákup auta v česku, kde je provozováno od nového je výhrou?

 

 

 

Realita a matematika

 

Jen pro zajímavost si můžeme udělat obraz o tom jak velký byznys je stáčení.

Kupte si nějaký inzertní plátek jako Annonci, nebo na netu a hledejte firmy, které poskytují tzv „servis tachometrů“ - pak spočítejme že při ceně stočení (500kč – 1000kč za auto) a nákladech na provoz této firmy, kolik aut musí stočit za den. Kolik za týden, měsíc,rok?

Já jsem počítal pouze v Praze – 35firem toto nabízí, ale je jich asi více,neboť jsem dlouho nehledal.

Pokud jedna stočí 10 aut denně, pak je to 350ks za den. 1750 aut za týden (5dní) 91000aut za rok (pracovní) – to je bomba ne? Samozřejmě i tito lidé, co provozují tento druh byznysu toto číslo potvrzují ovšem s komentářem, že se nejedná o 91000ks nových aut. Tito lidé totiž stočí některé auto i vícekrát za sebou! Takže počet 91000ks nemůžeme počítat jako auta, ale jako počet stočení.

 

I kdyby to byla polovina, či třetina, pak je to strašné číslo...

 

Při těchto cenách za stočení stáčí opravdu skoro každý – je to přeci český styl podnikání a mentality...

 

 

 

 

 

 

Tak již chápete nadpis? To levné se může pekelně prodražit.

 

Je plný internet různých článků, stížností a videí o nich, kdy kupující díky vidině levného nákupu pak na servisech doslova „vykrvácel“. Škoda, že my češi neumíme moc počítat a nemáme moc rádi prevenci.

Je mnoho příkladů, kdy ušetřených 20.000kč vygenerovalo prodělek přes 100.000kč, kdy jako vedlejší efekt je ten, že auto nejezdí ale stojí někde na dílně...

 

Já sám mohu těchto případů jmenovat několik z vlastní praxe, zde jeden obzvláště vtipný - tedy jak pro koho...

 

Dokonce jsem měl zážitek s mnou neuskutečněným dovozem luxusního vozu Audi A7. Byl jsem o 10.000kč dražší na milionu a půl. Již to je vtipné, ale není to konec.

Kupující má na toto právo a jsou to jeho peníze, já tudíž jen respektuji jeho přání.

Ještě pro dokreslení poptávky a mé nabídky, tak to bylo zánovní vozidlo a přímo od Audi v režimu Audi Premium Selection.

 

Tímto odmítnutím tento obchod pro mne skončil.

 

Ne však pro kupujícího. Po čase jsem zjistil co vše na tomto voze řešil.

 

Nejprve obě turba KO, cenu nemusím asi psát...

Pak motor KO – 3,0TDI 180kw není zrovna zadarmo...

Pak jel do Vídně a za Znojmem ho zastavila Rakouská policie a pán byl informován o tom, že vozidlo je kradené...tudíž zabaveno, ale ještě nebyl konec...

 

Přislo mu od Finančního Úřadu, že má zaplatit na tomto voze DPH a z milionu a půl si spočítejte sami, navíc auto již neměl...

 

To vše kvůli rozdílu 10.000kč...

 

Toto je opravdu extrém, ale tyto případy se opravdu dějí a je logické, že očerňují poctivé dovozce, prodejce, kteří jsou díky těmto podvodníkům a hloupým kupujícím, drazí a tudíž nekonkurenceschopní...

Pro rýpaly - mohu předat kontakt na mechanika, co to Audi dával dokupy, je z Hradce Králové - není to nic vymyšleného jako strašák, jen příběh z reality, kdy někdo byl "levnější" než Koukol...

 

Mějte fajn den

 

David Koukol

Autor: David Koukol | úterý 1.11.2016 17:40 | karma článku: 22,64 | přečteno: 1851x
  • Další články autora

David Koukol

Doživotní...? Náplň automatu atd?

Neustále na servisu zodpovídám dotazy týkající se takzvaně "doživotní" náplně, nejčastěji v automatické převodovce... jak to tedy je skutečně?

12.8.2022 v 15:10 | Karma: 0 | Přečteno: 76x | Diskuse| Ostatní

David Koukol

David Koukol - šmejd a nebo jen někdo úmyslně škodí?

Již jsem měl od Vás spoustu dotazů ohledně jedné z recenzí, ohledně pana Kamila Kouly. Píše jak jsem ho poškodil a zde tedy přináším materiály a každý může mít svůj názor...

14.4.2022 v 10:35 | Karma: 6,24 | Přečteno: 205x | Ostatní

David Koukol

Naftu nebo benzín?

Mnoho z vás mi píše, co si mám vlastně koupit? Nafta nebo benzín, když jezdím jen málo...Co je pro mne lepší?

23.7.2019 v 13:07 | Karma: 11,17 | Přečteno: 1499x | Diskuse| Ostatní

David Koukol

Nechci zaplatit, ale chci dobré auto...!?

Trend nejen poslední doby... a je to jen na každém z nás...Co s tím uděláme? Necháme to jak to je a nebo pokusíme něco změnit? Pokud změnit, pak toto má smysl, ale začít musíme každý u sebe...

23.3.2019 v 10:07 | Karma: 14,94 | Přečteno: 1097x | Diskuse| Ostatní

David Koukol

STK a stáčení tachometrů?

Jaká je situace nyní? A vůbec je to k něčemu? Jistě jste si všimli, že mnoho pisálků se chytlo hozené rukavice ve smyslu toho, že by STK mělo učinit přítrž stáčení tachometrů, díky jejich zaznamenávání a posléze další kontrole.

18.10.2018 v 20:16 | Karma: 14,51 | Přečteno: 860x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 47
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2131x
Vždy mne bavila auta a svět okolo nich, bohužel čím hlouběji jsem poznával tento obor, tím více problémů jsem potkával. Nejen problémů ale i podvodů. Proto jsem se rozhodl podvody odhalovat, pojmenovávat je a také ale hledat řešení. Nechci si výsledky nechat jen pro sebe. Proto tu jsem.

 

Můžete moji práci sledovat zde: https://www.facebook.com/autoautacz/

a nebo zde: https://www.facebook.com/kladivonaautobazary/

Sledovat mne můžete také zde (můj osobní profil) https://www.facebook.com/david.koukol.3

Můj web s kontakty je zde: http://auto.proweb.cz/

Budu rád, když mi tam napíšete třeba nějaký námět, čím se zabývat, co zlepšit, atd.

Také sháním nadšence do týmu. Kdo by chtěl toto dělat, přihlaste se.

Seznam rubrik