Ze dvou aut jedno auto?

15. 12. 2016 12:29:52
Jistě jste již slyšeli a v horším případě se setkali s vozidlem, které bylo svařeno ze dvou, někdy ze tří vozidel. Jak se to dělá je jedna otázka, ale to nebudeme rozebírat. Zaměříme se na to, proč se to dělá...

Nejprve tedy z pohledu prodávajícího.

Prodávající zakoupí například jedno auto bourané na předek a druhé na zadní část.

Kupuje většinou od pojištovny, neboť jsou tyto vraky tzv. „totálkou“ a tudíž za cenu šrotu.

Tyto dva/tři/ vraky rozřízne a svaří tak, že vznikne po přelakování na první pohled „pěkné“ auto. Navíc, pokud zakoupí oba vraky s doklady, může zbylý doklad prodat, či na něho „postavit“ jiné vozidlo, které je celé, ale z nějakého důvodu doklady nemá – o tom ale zas jindy.

Pro rýpaly, kteří tvrdí, že se tomu dnes u nás již něděje, protože je zde drahá pracovní síla...mají částečně pravdu, protože pokud to u nás nedělají Ukrajinci, pak jsou tyto vraky naloženy na kamion a odvzeny na východ, kde je práce levnější a zpět přijede krásné auto a za zlomek ceny tohoto "servisu" u nás...

My budeme dnes prioritně řešit vozidlo sestavené více či méně dobře a povedeně ze dvou vraků.

Proč to dělají?

Musíme si nejprve uvědomit rozdíl ceny vozidla celého a cenu oněch dvou vraků.

Je to opět jednoduchá matematika.

Pro jednoduchost budeme abstrahovat od dalších průvodních zásahů, jako např. omlazení a stočení km, což jsou nejčastější průvodní jevy tohoto „byznysu“.

Příklad:

Dejme tomu, že vozidlo o němž se bavíme má prodejní hodnotu 200.000kč. Prodejce sežene po nehodě dva vraky dohromady za 50.000kč (většinou od pojištovny a většinou také levněji).

Práce (rozřezání, svaření, kytovaní a lak stojí dalších 50.000kč) – již se nám pomalu „klube“výsledná marže prodejce a to je v tomto případě 100.000kč. Prodejce ale tyto práce dělá proto aby byl levný a měl zákazníky a proto vozidlo neprodává za 200.000kč, nýbrž za svůdných 180.000kč.

Zákazník je lapen a má dobrý pocit, že je vozidlo v dobrém stavu a za krásné peníze. (vždyť má nový lak...)

Prodejce si mne ruce a spokojeně přepočítá svůj zisk 80.000kč...(pokud by byl generován pouze úkonem „ze dvou jedno“...)

A pohled kupujícího?

Rozdílem v ceně jsme opět nakousli prvotní zájem kupce. Je to totiž takový společný jmenovatel všech nešvarů, stáčením počínaje a krádežemi konče. Zkrátka cena nade vše.

To je to co má kupujícího dostat do bazaru. Další je šikovností prodejce.

A jak je to dál, pokud se nechá napálit a zakoupí toto vozidlo?

Začneme tím méně drastickým a to je například sjíždění pneumatik, takže váš pneumatikář vás bude milovat. Někdy se povede z takto upraveného vozidla udělat čtyřstopé vozidlo. Pohled na takto se „hrnoucí“ vozidlo po silnici působí komicky, ale pouze z pohledu vozidla jedoucím za ním, nikoli řidiče majícího neustalé lehce volant „v rejdu“...

Díky špatné geometrii může na vodě nebo v kolejích tzv:“plavat“ a pak na mokru či ledě bude opravdu „lahůdka“ toto vozidlo řídit. Jak to bude vypadat při prudkém výhybném manévru tzv.“losím testu“ nemusím asi více popisovat...

Dále k tomu drsnějšímu.

Co když nabouráte a vozidlo ve sváru praskne?

Víte, že tímto svářením se nikdy již nepodaří dosáhnout pevnosti a vlastností, jaké mělo vozidlo z výroby? (přesto že "odborníci" tvrdí opak...)

Víte, že vozidlo je skoro ve všech případech svařeno někde v okolí sedačky řidiče a spolujezdce?

A když s vozidlem budete spokojeně jezdit delší dobu, pak pravděpodobně začne rezavět a kde asi? Samozřejmě v místech, kde bylo svařeno. To proto,že tam není oštřeno proti korozi, jak tomu bývá z výroby. Navíc v místě sváru bylo dosaženo vysoké teploty a tudíž tam proběhla oxidace, která je pouze schována pod vrstvou kytu a laku.

Pokud s takovým vozem vydržíte opravdu dlouho, pak i bez nehody se vám pravděpodobně rozsype v místě svarů, protože zkrátka lidově řečeno svar „vyhnije“...

Je toto potřeba? Chcete v tomto jezdit, vozit děti?

Opět podvedený majitel spílá státu, proč se toto nějak neřeší. Opět proklíná špatnou legislativu... Ale skoro nikdy není slyšet něco ve smyslu „proč jsem chtěl to nejlevnější auto?“

Uvědomme si fakt, že pokud bude poptávka, tak nabídka nemá důvod nebýt...

Zajímavý a důležitý je pohled servisů.

Asi nejsem sám, kdo slyšel a to ne jednou zoufalé zvolání technika provádějícího pokus o seřízení geometrie vozu - „tohle auto je neseřiditelný...“

Ano, toto je jeden z projevů, ale nedá se nic dělat. Zkrátka se to seřídí tak nějak, ale výsledek raděj nikdo nechce znát.

Další věc je sjíždění pneumatik, jak jsem zmínil, tak prodejci pneu vás budou mít rádi, protože si s nimi budete za krátký čas tykat.

A jak to bude například po nehodě? Pokud ji tedy přežijete, tak asi auto bude na tzv“totálku“, což je stav, kdy se dá prodat na náhradní díly nebo do šrotu a tak některé servisy toto od vás odkoupí jako zdroj levných náhradních dílů.

Pohled pojištovny?

Pojištovna v případě nehody bude plnit /pokud vůbec bude/ velice omezeně - vždyť vozidlo již bylo bouráno a tudíž má velice sníženou hodnotu, tak vlastně proč by plnit ve 100% výši měla? To je logické...

Tak pak je klient, když přežije, velice nemile překvapen a nadává na pojištovnu, jak ho okradla...NE!

Pojištovna ho neokradla, okradl on sám sebe, jen si to nechce přiznat a tak se to hodí na pojištovnu...

(nejsem pojištovák, ani zástupce pojištovny, jen konstatuji fakta jak jsou)

Jak se bránit?

Dávat pozor na auta v nejnižších cenových relacích, raději se ji vyhýbat.

Dávat pozor na vozidla ojetá a podežele pěkným lakem bez škrábanců. Musí ladit celkový stav vozu s nájezdem. Kdo řekne, že ale některá auta mají folie a tak je po sundání lak nový - ano, ale 99% těchto automobilů jsou služební auta ve firmách, takže opět zvážit, jestli chci za každou cenu vylítané služební auto, co vypadá na oko pěkně?

Nechat si vozidlo zkontrolovat jak dle VIN (ušetří cestu) a také i fyzicky.

Vzít sebou k nákupu někoho, kdo se kontrolami živí a ví jak na to, má vybavení.

Pokud kupuji auto z dovozu, pak nikdy zde již dovezené, ale pěkně si udělat výlet s dovozcem až na místo - tak to děláme!

Jedině tak je trochu šance, že auto které zakoupíte nebude takto "poladěné"...

Přeji pěkný den a držím palce při výběru vašeho automobilu

David Koukol

Autor: David Koukol | čtvrtek 15.12.2016 12:29 | karma článku: 22.03 | přečteno: 1445x

Další články blogera

David Koukol

Doživotní...? Náplň automatu atd?

Neustále na servisu zodpovídám dotazy týkající se takzvaně "doživotní" náplně, nejčastěji v automatické převodovce... jak to tedy je skutečně?

12.8.2022 v 15:10 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 75 | Diskuse

David Koukol

David Koukol - šmejd a nebo jen někdo úmyslně škodí?

Již jsem měl od Vás spoustu dotazů ohledně jedné z recenzí, ohledně pana Kamila Kouly. Píše jak jsem ho poškodil a zde tedy přináším materiály a každý může mít svůj názor...

14.4.2022 v 10:35 | Karma článku: 6.24 | Přečteno: 203 |

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 28.08 | Přečteno: 531 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.78 | Přečteno: 525 | Diskuse
Počet článků 47 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2130

Vždy mne bavila auta a svět okolo nich, bohužel čím hlouběji jsem poznával tento obor, tím více problémů jsem potkával. Nejen problémů ale i podvodů. Proto jsem se rozhodl podvody odhalovat, pojmenovávat je a také ale hledat řešení. Nechci si výsledky nechat jen pro sebe. Proto tu jsem.

 

Můžete moji práci sledovat zde: https://www.facebook.com/autoautacz/

a nebo zde: https://www.facebook.com/kladivonaautobazary/

Sledovat mne můžete také zde (můj osobní profil) https://www.facebook.com/david.koukol.3

Můj web s kontakty je zde: http://auto.proweb.cz/

Budu rád, když mi tam napíšete třeba nějaký námět, čím se zabývat, co zlepšit, atd.

Také sháním nadšence do týmu. Kdo by chtěl toto dělat, přihlaste se.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...