Naftu nebo benzín?
....když jezdím za rok jen 30.000km, nebo 45.000km, 28.000km... případně můžete dosadit nějaký menší nájezd rodinného auta, které plánuje občas nákup, občas výlet, ale žádné dlouhé štreky...
Takové dotazy mi píšete často a tak jsem se rozhodl na tyto dotazy tak nějak celistvě odpovědět formou tohoto blogu. Snad někomu pomůže ke správné volbě.
Budeme se převážně bavit o vozech průměrného stáří od 5 do 10let, které nejčastěji dovážím z německa.
Nebudu popisovat všechny detaily v rozdílech konstrukcí naftového a benzínového pohonu, ale spíše to zajímavé pro mne jakožto majitele takového vozu.
Nafta
pro mne znamená vyšší dojezd na stejnou nádrž objemově. Má velký zátah hlavně díky turboefektu. Tolik asi uživatelsky je přínos, nebudu řešit ceny paliv. Mínusem nafta pro mne většinou je díky přítomnosti často odcházejícím faktorům jako například - Filtry pevných částic, EGR ventily, vstřiky a další(močoviny až u novějších vozidel). Je ale pravdou, že i tyto neustále řešené faktory jsou levnější a levnější,ale prostě tam jsou a někdy zazlobí. Pravda, něco se dá prevencí hodně oddálit, něco je právě potřeba vyřešit volbou vhodné pohonné jednotky pro můj konkrétní zpusob užítí. O prevenci jak oddálit "smrt" motoru až někdy zas příště...
Benzín
pro mne jakožto majitele znamená že vlastně až na výměny oleje a filtrů nevím, že by existovalo něco složité a drahé (tedy až na pár nepovedených rádoby motorů), na benzínu vyměníte olej, filtry, občas svíčky a tím jsme skončili. Pozitivní na benzínu je fakt, že ho neničím krátkou jízdou jako naftu.
Samozřejmě negativum mají také, a to hlavní je spotřeba. Při stejném zátahu by benzín papal minimálně 2x více než stejně výkonný motor v naftě. Toto bývá hlavním důvodem proč se snaží lidé vždy koupit naftové auto a to bez ohledu na vzdálenosti na které bude užíváno. V tom je právě hlavně ten zásadní problém.
Takže shrnutí.
Je jedno kolik najedu kilometrů za rok.
Cifry v úvodu byly dříve před lety směrodatné k výpočtu, od kdy se již drahé naftové auto vyplatilo a do kolika km ještě ne. Dnes ale jsou cenově stejné, někdy v ojetinách benzínové spíše dražší, takže musíme přemýšlet jinak.
Jde o výsledek pochopení konstrukčních rozdílů obou motorů a tudíž délku od kdy ten daný motor pracuje efektivně a zároveň se neničí.
Takže pokud jednotlivá jízda ve smyslu START - STOP je kratší než 15 - 20km je naftový motor neefektivní a navíc ho tímto provozem ničíme! Však on EGR a Filtr pevných částic, případně vstřiky si řeknou sami, když ne hned tak za krátký čas ano... (Ostatně toto je v hodně případech i důvodem proč jsou u nás levná auta na prodej - mechanik řekl majiteli - " Je to před smrtí a rychle to prodej")
Takže je to jednoduché - pokud jezdím jednotlivou jízdu 10km každý den do práce, pak naftu nepotřebuji, stejně bude papat a navíc mne čekají zbytečné servisní úkony. Benzín bude papat také, ale servis bude o mnoho levnější, takže ve výsledku a přepočtu cenu na 1km na rok nebo delší dobu se tyto dvě motorizace velice přibližují.
A lepší peníze za servis raději utratit na dovolené za zmrzlinu ne?
Pro každého máme řešení a to ještě před nákupem vozidla, přes nákup, dovoz, či asistenci, dále při provozování vozidla právní servis pro každou situaci při provozu a také i na situace po následném prodeji vozu. Váš David Koukol. PS: Omlouvám se všem "profíkům" a všem co znají vše, tento článek je určený primárně všem obyčejným lidem, kteří nejsou v oboru vzdělaní a chtějí si pořídit dobré auto, nebo již někdy je některý právě z profíků napálil...Zdroj: https://davidkoukol.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=549858
David Koukol
Doživotní...? Náplň automatu atd?
Neustále na servisu zodpovídám dotazy týkající se takzvaně "doživotní" náplně, nejčastěji v automatické převodovce... jak to tedy je skutečně?
David Koukol
David Koukol - šmejd a nebo jen někdo úmyslně škodí?
Již jsem měl od Vás spoustu dotazů ohledně jedné z recenzí, ohledně pana Kamila Kouly. Píše jak jsem ho poškodil a zde tedy přináším materiály a každý může mít svůj názor...
David Koukol
Nechci zaplatit, ale chci dobré auto...!?
Trend nejen poslední doby... a je to jen na každém z nás...Co s tím uděláme? Necháme to jak to je a nebo pokusíme něco změnit? Pokud změnit, pak toto má smysl, ale začít musíme každý u sebe...
David Koukol
STK a stáčení tachometrů?
Jaká je situace nyní? A vůbec je to k něčemu? Jistě jste si všimli, že mnoho pisálků se chytlo hozené rukavice ve smyslu toho, že by STK mělo učinit přítrž stáčení tachometrů, díky jejich zaznamenávání a posléze další kontrole.
David Koukol
Naftová auta zdarma!!!
Naftová auta zdarma - tolik k poptávce zmatených klientů díky machinacím médií...A jak to je v Německu skutečně?
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
PŘEHLEDNĚ: Langšádlová nekončí jako první. Jaké změny už zažila Fialova vláda?
Přehledně Ve čtvrtek oznámila demisi ministryně pro vědu a výzkum Helena Langšádlová (TOP 09). V koaliční...
Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily
V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...
„Musím přemýšlet.“ Španělský premiér zvažuje demisi kvůli vyšetřování své ženy
Španělský premiér Pedro Sánchez ve středu večer uvedl, že zvažuje rezignaci v souvislosti se...
ANO napadlo u Ústavního soudu změny u stavebního spoření. Vadí mu i zpětná účinnost
Opoziční hnutí ANO napadlo u Ústavního soudu změny ve stavebním spoření, které byly součástí...
Prodej stavebního pozemku 2 500 m2 - Nová Paka - Vrchovina
Nová Paka - Vrchovina, okres Jičín
2 651 000 Kč
- Počet článků 47
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2131x
Můžete moji práci sledovat zde: https://www.facebook.com/autoautacz/
a nebo zde: https://www.facebook.com/kladivonaautobazary/
Sledovat mne můžete také zde (můj osobní profil) https://www.facebook.com/david.koukol.3
Můj web s kontakty je zde: http://auto.proweb.cz/
Budu rád, když mi tam napíšete třeba nějaký námět, čím se zabývat, co zlepšit, atd.
Také sháním nadšence do týmu. Kdo by chtěl toto dělat, přihlaste se.